Wednesday, December 23, 2009

nak buat kad merah..

kadang-kadang org panggil kad pink. alaa.. kad ibu mengandung yg dibuat kt klinik-klinik kerajaan tu.. rupa dia camni..

sumber: blog ni

aku nak buat kad ni memandangkan pregnancy aku dah hampir 3 bulan (cepat2 la trimester 1 ni tamat.. cepat sket selera mkn ni dtg.. hoho..). haritu cubaan membuat kad ini kt kampung adalah tidak berjaya sbb aku menetap & kerja kt shah alam. so, dia suh gak wat kt shah alam. sgt tak bes bila kena Q dkt stgh hari utk wat appointment uk wat kad ni.. pahtu mungkin dlm sebulan baru dia panggil utk wat checkup utk wat buku ni.. aduyai.. nak Q tu yg gue letih tu.. sabar.. sabar..

jadi, permasalahannya adalah begini..

ada org sarankan waktu yg sesuai utk buat kad ni adalah bila kandungan dah 3 bulan. dan ada gak yg kata 3 bulan tu terlalu awal. nanti misi marah. jadi kena pegi buat bila dah masuk 5-6 bulan.. uih.. aku rasa, kalau time tu baru nak buat, bukan misi je yg marah, penjaga nombor kt klinik pon dah tengking aku gamaknya. hehehe..

so, mintak pendapatan anda semua yg lebih pakar berkenaan masalah ini..

bilakah waktu yg sesuai bagi ibu mengandung buat pertama kali perlu pergi ke klinik kerajaan untuk membuat kad tersebut? sila jelaskan dgn carta aliran yang sesuai..

sila jawab yer..
mekasih..
eceh..

>> jd antu spegeti..

2 komen kt sini:

ciPuding_7 said...

all comments in this special entry..
http://cikpid.blogspot.com/2009/12/ibukibukmari-mmberi-pendapat.html

ciPuding_7 said...

click for direct link..

tq pidot..