Monday, June 29, 2009

29 Jun 2009..


dah sebulan rupanya kami jadi pasangan suami isteri ni..
rasa sat saje sbb jarang-jarang jumpa..
hmm.. skrg dah boleh jadi pengantin lama..
hehehe..

>> it's just a beginning..

Friday, June 26, 2009

Hari bertandang..

hari bertandang ke umah mertua..
pada pagi 31 mei 2009..
yang jauhnya kira-kira tak smpai 200m..
kiranya mmg tak dan nak masuk gear 3 kalau naik kereta sbb dah nak kena masuk simpang.. kalau naik moto ada la dalam 2 minit (termasuk stat moto).. kalau baju tertinggal pon buleh balik ambik jalan kaki dalam 5 - 10 minit.. hehehe..

my anak menakan.. mak lijah & alisha..

pengantin.. <-- poyo :D

berarak ke rumah pengantin laki.. "pak..pak.. kebum.. kebum.."

ok.. ini rumah dia..

apa barang kalau tak posing kt tangga..

penuh.. ni pon ada lg yang blom smpai..

ececece.. rajen la pulok.. haha..

mak lijah tetap pulun makan tak kira dimana jua beliau berada..

view dari rumah dia.. mmg takdak halangan langsung sbb antara umah kami hanya ada sawah padi @ bendang..

ok.. aku mmg tak nafikan aku mmg jenis sawan gambar.. dan beliau tidak.. ;P

maka semua orang pon pulang ke rumah masing-masing..

aku balik gak pahtu pi umah mak..
hahahahaha..

balik nk kemas barang & rumah sbb esoknya (1 jun) kami pi buang duit langkawi..


>> next.. jalang-jalang ke langkawi..

Selepas majlis..

sekitar suasana selepas majlis..
atau lebih tepat lagi, masa nak bukak hadiah..
(poyo jer bukak hadiah kt stage pelamin tu... hahaha..)

ramai kanak-kanak cuba mengendeng tatkala hadiah2 dibukak.. harap2 ada benda yg boleh jadi hak milik diorang.. tp mesti la takdak.. haha..

kad-kad ucapan pada hadiah..

kad ucapan yang dibuat sendiri oleh my cousin.. rajin tul..

saya sangat suka ini lampu.. siap gambar ikan dalam tu bergerak berpusing2 lg tuh.. bilik aku dah macam disko ikan.. hahahaha.. mula2 pasang, dok tenung je.. tp lupa la sapa yang bagi.. huhuhu..

faza alisha majuk sbb tak dpt hadiah.. tp kitorang wat jugak hadiah yg pura2 dibungkus utk dia bg kt dia.. tp tak ingat isi kandungannya apa..

>> next.. hari bertandang..

Hantaran..

hantaran pihak perempuan ke lelaki - biru turqoise..
hantaran pihak lelaki ke perempuan - coklat..














p/s: tiada dalam gambar..
- telekung
- bekas cincin

tujuan puan tanah meletakkan gambar-gambar hantarannya ini kerana semua hantaran (pengantin lelaki & pompuan) dibuat dengan titik peluh sendiri (termasuk gubahan bunga biru turqoise) oleh cik lina dan pengantin pompuan.. walaupon ini adalah percubaan pertama kami, dan ada sesetengah rupanya nmpk cacat, tapi hasilnya amat memuaskan.. syabas meri betti..

ngeh.. ngeh..

>> tgh carik gambar bekas cincin buatan sendiri..

Monday, June 22, 2009

Majlis Perkahwinan - Episod 2

persalinan kedua pada hari yang sama iaitu pada 30 Mei 2009..
Mr. A dgn pakaian rasmi TLDM..
dan pengantin pompuan dgn gaun putih milik Adik (Aimi Syazwani)..
ternganga mulut budak-budak kecik tepi2 pelamin @ meja kek tgk pengantin pakai gaun ni.. nak pakai la tuuuu...
hahaha..









edited by pengantin pompuan..

enjoyyy...

>> next is our hantaran..

Friday, June 19, 2009

Majlis Perkahwinan - Episod 1

sekitar gambar di majlis perkahwinan F & A pada 30 Mei 2009..
episod 1 meliputi persalinan yang pertama..
bertemakan dark brown - gold..



















(p/s: sila klik pada gambar untuk penglihatan yang lebih jelas..)

gambar-gambar ini pon pengantin pompuan yg edit sendiri..
sbb itu captions suma merapik..
hehehe..

>> to be continued..