Monday, December 14, 2009

tabiat luar biasa..


sindrom mengandung ni, biasalah, ada saja perkara luar biasa yg ibu-ibu diluar sana buat tanpa disangka-sangka.. dari perkara sebesar-besar smpai la yg paling kecik.. mai nak cerita apa yg dah jadi kt aku semenjak 2 menjak ni..

1. nasik tgk sebelah mata saje..

- nak kata tak lalu, ntah lah.. tak try pon. mcm takdak kemahuan langsung nk mkn nasik. dah sebulan gak la aku tak mkn nasik.. mujur bleh idup. hahaha..

2. suka tidor awal dan bgn tgh malam..

- lepas maghrib dah tidor. kadang-kadang tidor dgn baju kerja lg tuh.. nmpk mcm teruk sgt la letihnya. ni baru 2 bulan stgh. kalau 7,8 bulan x tau la camna..
- lepas tu, plg awal aku akan terjaga kul 12, plg lewat kul 2.. mata sangat segar bugar smpai dah takleh tidor. time tu la aku makan kt dapor.. pahtu smbung tgk tv 2,3 jam.. hoho..

3. perasaan nak mkn dah agak menjadi-jadi..

- bila rasa teringin nak makan, rasa nak time tu jgk. tp mesti la susah nak dpt kan.. contohnya teringin nak mkn bihun sup pakndak aku, tp dia bkn meniaga tiap2 hari.
- takleh tgk iklan kt tv.. suma pon rasa nak beli dan makan..
- takleh jalan-jalan kt food court sbb tgk org mkn macam sedap.. pahtu rasa nak beli walaupon aku tak mkn pon mknn tu..
- takleh dgr org cerita mkn yg sedap-sedap. nanti rasa nak jugak.. baru ni encek mohd hasben sms kul 12 tgh mlm kata dia tgh mkn mee goreng. haa.. terus aku rasa nak.. sapa suh cerita.

4. tak selesa dgn rasa air liur sendiri..

- maka, sekarang aku dah jadi peludah yg berjaya. hahaha.. tp aku behave la. takdak la mcm anney cret sireh tu..
- selagi tak tidor, selagi tu kena ulang alik pi toilet sbb nak meludah. bila dah tak larat, kena ada plastik kt tepi katil utk mengetuih.. teruk btol perangai gini.. aduyai..

5. malas mandi..

- ni masalah aku yg paling serius.. tp bila smpai masa rajen, sambil pi mandi, siap cuci bilik air lg.. tp yg rajen tu, sesekali la.. hehehe..

ni saja la kot buat masa ni. lepas ni taktau la plak apa yg nak jadi.. harap-harap, semoga ibu mengandung ini dapat tidor mengikut jadual org normal dan rajen mandi.. hehe..

sekian laporan saya..

>> 10 weeks = 2 bln stgh already.. tp perut masih flat..

0 komen kt sini: