Daisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Wednesday, February 17, 2010

berat anda ketika hamil..

oleh kerana aku kena saun dgn cik misi sbb berat aku naik haritu, aku pon carik info kt tenet..
ni antara info yang sangat bagus dari Ratuhati.com berkenaan pasal tu..


Pertambahan berat semasa hamil sepatutnya bergantung kepada berat anda sebelum hamil.

Jika BMI anda...

  • BMI kurang daripada 18.5 (Kurus) - tambah antara 12.5kg - 18kg
  • BMI 18.5-25 (Normal) - tambah antara 11.15kg - 16kg
  • BMI 25-30 (Gemuk) - tambah 7kg - 11.5kg
  • BMI 30-40 (Sangat Gemuk / Obes) - tambah 7kg
  • Jika kandungan anda kembar, anda perlu menambah lebih kurang 16-20kg.

  • check BMI anda kt SINI..

    BMI aku sblm pregnant adalah 18.55..
    haa.. lebih sket saje..
    so, aku kena tambah berat within 11.15kg - 16kg.

    >> bak kata emak: jgn dgr sgt cakap misi tu.. ;p

    0 komen kt sini: