Thursday, November 25, 2010

Aufa pi checkup @ 4-months-old

semalam checkup sang Aufa..
untuk yang 4 bulan (umur masa pi 4 bulan 2 minggu 4 hari)

Berat: 6.77kg
Panjang: 65.5cm
Lilitan kepala: 42.5cm


berat bulan ni naik 0.62 kg..
ok la tu..

masa checkup smlm ada ambik additional vaccination.
pneumoccocol dgn rotarix.
untuk elak jangkitan otak (menigitis) dan cirit birit yg melampau.

yang additional ni mmg tak ada kt klinik gomen.
dan sepatutnya masa checkup 4 bulan ni mmg tak ada inject apa2..
tu yg ambik tu time ni tuh.
sbb bln depan nak sambung 3 serangkai tu.
boleh tahan gak rega setiap 1 dose tu.
tp rasanya boleh claim kt ofis..
dah ujung taun pon.
guna habis2an medical expenses yg ada..
hehehe...

seperti biasa, lps cucuk, bagi dia ubat demam siap2..
pg ni dia ok saje. senyum2.
mlm tadi ada nangis sat2 dan agak kerap jugak.
mungkin sakit kot..
sian sang Aufa..
takpa.. utk kebaikan dia jugak.

sang aufa hanya masih boleh meniarap dan sedikit berputar dari tempatnya..
lom ngesot jauh-jauh lagi..
dia seronok melompat dalam jolly jumper tu..
elok gak ada bendalah tu..

>> baru beli baby pouch kt kedai lunatots tadi.. langkah mengatasi tgn krem masa dukung. hoho..

2 komen kt sini:

..::daria::.. said...

mak kiut anak mulat..mau x krem tgn..hehe..tapi bgus la..janji sihat kan Aufa kan..;)

ibu aufa said...

kiut ke?
haha..
manede.. kalau tak, takde la nyonya kt opis aku cakp camni..
"hayyaa.. baby u manyak comel.. tak macam yu.."

hahahaha.. ampeh je.